Analityka Biznesowa

Google Data Studio – BI w chmurze Google Cloud Platform (GCP)

Z artykułu dowiesz się:

  • Czym jest Google Data Studio
  • Jakie są najważniejsze funkcje
  • Jakie firmy z niego korzystają
  • Na jakie koszty trzeba się przygotować
  • Jaki wpływ ma na decyzje biznesowe

Czym jest Google Data Studio?

Odpowiednia prezentacja, wizualne przedstawienie informacji, a przede wszystkim usystematyzowanie danych w adekwatnych konfiguracjach to obecnie kluczowe elementy skutecznej analizy wyników i działań prowadzonych we wszystkich organizacjach, korporacjach i ogólnoświatowych firmach. Organizacje biznesowe działają na ogromnej ilości informacji oraz danych, które pomagają w podjęciu trafnych i świadomych decyzji biznesowych. Przedsiębiorcy, managerowie, zarządy i prezesi wielkich firm na całym świecie decydują się na wdrożenie do swoich organizacji profesjonalnych narzędzi analitycznych, pomagających podejmować jak najlepsze decyzje. Google Data Studio to jedno z narzędzi BI (Business Intelligence), dedykowanym do tworzenia rozbudowanych i dynamicznych raportów. Zarówno treści, jak i aspekt wizualny prezentowanych wyników są na zaawansowanym poziomie. Aplikacja Google Data Studio zapewnia wiele przydatnych funkcji, które umożliwiają przedstawienie danych na wszelkiego rodzaju wykresach, tabelach lub infografikach. 

 

Najważniejsze funkcje Google Data Studio

Narzędzie BI jakim jest Google Data Studio daje możliwość przedstawienia wszystkich danych w czytelny i uporządkowany sposób, który jest przystępny dla każdego odbiorcy i nie sprawia kłopotów w interpretacji. Aplikacja BI pozwala na utworzenie map cieplnych opartych na danych zawartych w tabelach oraz może łączyć wykresy słupkowe z wykresami w postaci tabelek. Google Data Studio może przedstawiać dane, które pochodzą z różnych źródeł, prezentując je na jednej, interaktywnej tablicy. Raporty utworzone przy pomocy Google Data Studio mogą być stale modyfikowane i aktualizowane w czasie rzeczywistym, a także istnieje możliwość edycji i udostępniania ich innym użytkownikom. Taka funkcja aplikacji sprawia, że staje się ona narzędziem do komunikacji wyników i danych o marketingowych działaniach, a nie zwykłego raportowania historycznych informacji. Google Data Studio posiada intuicyjny interfejs, który z łatwością pozwoli na tworzenie raportów i infografik w szybki i sprawny sposób. Narzędzie BI ma wbudowane gotowe szablony schematyczne, a wykorzystywanie gotowych templatek z pewnością zaoszczędzi czas podczas przygotowywania prezentacji. Te wszystkie aspekty pozwalają na dużo lepsze zrozumienie wszystkich zależności między wykorzystywanymi kanałami marketingowymi, niż w sytuacji, gdzie mielibyśmy osobno analizować każdy z nich.

Sprawdź również co oferuje aplikacja Power BI

 

Firmy korzystające z Google Data Studio

Narzędzie BI Google Data Studio jako analityczna aplikacja jest efektywnie wykorzystywana przez liderów w swoich branżach. Dla wszelkich organizacji biznesowych, korporacji, działalności, a także startupów odpowiednie narzędzia analitycznie stanowią podstawę funkcjonowania firmy. Największe i najbardziej rozpoznawalne marki działają na zaawansowanych narzędziach BI, które dzięki rozbudowanej analizie danych, umożliwiają podjęcie konkretnych i świadomych decyzji biznesowych. Google Data Studio to wręcz obowiązkowe narzędzie BI dla wszystkich właścicieli sklepów internetowych. W tego rodzaju biznesie, ruch na stronie, konwersja, czas spędzony na stronie to kluczowa wiedza dla właściciela. Dzięki analizie źródeł ruchu, kanałów sprzedaży i segmentacji użytkowników, jesteśmy w stanie ustalić target klientów oraz dopasować sklep internetowy do potrzeb użytkowników.

 

Koszt Google Data Studio

W przypadku wielu inwestycji ciężko sprecyzować całkowite koszta wdrożenia nowych narzędzi analitycznych BI do całej organizacji. Końcowe wyceny zawierają kilka składowych, m.in. wykupienie licencji od dostawcy usług. Google Data Studio tak jak wszystkie narzędzia od Google jest aplikacją darmową. Płatne są jedynie rozszerzenia, wybrane konektory i wizualizacje. Jest to niewątpliwie ogromna zaleta, gdyż darmowe narzędzie oferuje szereg zaawansowanych opcji i dostarcza nam dokładne analizy danych, jakich potrzebujemy. Wykorzystując Google Data Studio nie trzeba posiadać budżetu porównywalnego do światowych marek i korporacji. Google udostępnia nam nowatorskie narzędzie BI, które ulepszy działanie organizacji, bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, a wyniki są zaprezentowane w profesjonalny sposób.

Porównaj koszty Google Data Studio z narzędziem Amazon’a – QuickSight

 

Jakie możliwości daje narzędzie Google Data Studio?

Ręczne przygotowywanie raportów z działań dla klientów jest dość czasochłonnym zadaniem, a oczekiwania klientów, zarządu lub pracowników w praktyce są bardzo zróżnicowane. Google Data Studio dzięki swoim zaawansowanym i nowatorskim przedstawianiu danych daje wiele korzyści i możliwości wszelkim organizacjom biznesowym. Raporty tworzone przy pomocy Data Studio są tworzone szybko i sprawnie, a przedstawiane treści przejrzyste i czytelne dla wszystkich użytkowników. To narzędzie BI znaczenie ułatwia zadanie analizy danych i oszczędza cenny czas. Ponadto Google Data Studio daje możliwość zawarcia w jednym raporcie danych z kilku różnych źródeł, a każdy raport jest dynamiczny i można go dowolnie modyfikować oraz aktualizować w czasie rzeczywistym. Narzędzie BI Google Data Studio daje przede wszystkim analityczną wiedzę, która pozwala podjąć odpowiednie kroki w działaniu naszej organizacji. Wiedząc co skłania klientów do zakupu naszych produktów, jaki jest ruch sieciowy na stronie internetowej oraz dlaczego klienci decydują się na nasze usługi, możemy efektywnie pozyskiwać nowych odbiorców i klientów, co w późniejszym czasie przełoży się na zyski oraz umocni naszą pozycję na rynku w danej branży. Google Data Studio umożliwia sprawne zarządzanie wszystkimi danymi i pomaga szybko uzyskać potrzebne raporty oraz wnioski. Efektywne wykorzystywanie analitycznych narzędzi w swojej organizacji pozwoli nie tylko na rozbudowanie świadomości marki na rynku, ale również przyczyni się do zbudowania pozytywnego wizerunku firmy oraz wpłynie na jej rozpoznawalność wśród nowych odbiorców.

Autor

Grzegorz Gruszka

Pomagam od lat firmom w codziennej transformacji swoich procesów w obszarze IT. W szczególności, odkrywamy wspólnie, jak działać w obliczu gospodarki 3.0. Co więcej, gospodarka 4.0 oparta o sztuczną iteligencję, uczenie maszynowe i automatyzację już czeka za rogiem. Nie mogę się doczekać tej zmiany... sam pewnie będę ją wywoływał!